- Clipstandbouwsystemen - Clip : Het meest effectieve en professionele stand... - Tips & Tricks - Standontwerp

Standontwerp

Tips & Tricks voor uw standontwerp

 
Ervaring leert dat uw bezoeker 3 seconden kijkt naar uw communicatie. Dit betekent dat op een beurs uw volgende potentiële klant binnen 3 seconden beslist of die bij uw stand bezoekt en of die u wel of niet om informatie zal vragen.
 
Daarom zijn er zaken die u wel en niet moet doen.
Te beginnen met wat u NIET moet doen.
Probeer NIET om tot in detail te laten zien wat u doet, wat er allemaal met uw producten kan en bijvoorbeeld welke 100 klanten al gebruik maken van uw producten of diensten.
 
Laat WEL uw communictie en de standbemanning zorgen voor een pakkende boodschap.
De grafische invulling zegt 50% over uw activiteiten en uw standmedewerkers vertellen de andere 50%.
Daarom is het natuurlijk belangrijk dat de medewerkers in de stand actief zijn en de bezoekers met gerichte vragen de bezoekers aanspreken.
Heeft de standbemanning geen goed verhaal?
Volg een beurstraining of ga niet naar een beurs !
 
Zorg voor teksten met inhoud !
Zet niet neer: Wij zijn bedrijf X en met onze oplossingen worden uw klanten tevreden.
Of: goede service en stipte leveringen.
Ten eerste onderscheidt u zich hier niet mee en ten tweede mogen we ervan uitgaan dat u goede service biedt en tijdig levert.
 
Als de bezoeker binnen 3 seconden wil weten wie u bent en waarom uw stand de moeite van het bezoeken waard is, zorg dan voor:
 
  1. Wie bent u? Gewoon uw logo (bedrijfsnaam) !   
  2. Vertel in 10 woorden wat u doet. Spreek daarbij de taal van de bezoeker. Verkoopt u verzekeringen? Presenteer dan niet de kleine letters van een polis, maar zeg: Zoek dekking ! Dit spreekt meer aan de ingewikkelde terminologie.
  3. De grootste uitdaging is te vertellen waarom bedrijven zaken met u moeten doen. Vertel in een paar woorden wat hun voordeel is. Praat dan niet in algemeenheden, maar concretiseer en vertel dit in een paar steekwoorden. En zorg dat u de juiste persoon op de juiste wizje aanspreekt. Een technisch medewerker heeft andere vragen en behoeften als een directeur.   
  4. Tref goede voorbereidingen. Stel uw doelen vast. Zorg voor een professionele en actieve standbemanning. Rust niet uit op de stand, maar doe dat in de pantry of in de koffiecorner, maar nooit op de stand. Dit geldt (natuurlijk) ook voor het bellen en bekijken en sturen van e-mail.
Bezoek ons op Facebook